Ashabul Ukhdud

>> Saturday 1 August 2009

Kalian pernah x dgr cerita pasal ashabul ukhdud. Actually aku sedang benar-benar merindui seseorang, penahla seseorang nih berceritakan tentang ashabul ukhdud, ketika aku sedang-sedang mamai melelapkan mata. Sampai abes cite, aku pon tertido. Actually sebelum itu pon, aku penah tonton kartun pasal ashabul ukhdud.

Aku amat mengagumi ketokohan pemuda ini. Keimanannya mampu membawa cahaya kepada seluruh rakyat jelata. Aku ingin menjadi seperti beliau, andai bukan sekarang, suatu hari nnti.

Muslim meriwayatkan dari Shuhaib bahwa Rasululloh shallallâhu ‘alaihi wa sallam bersabda mengenai kisah ini. I dun think anda2 semua berminat utk membaca, better kite tengok kartun ini, lebih mudah dan enjoy utk difahami.


Ashabul Ukhdud


Dah memang aku nih suke cartoon, so memang sukakan cartoon-cartoon islamic nih. Aku cadangkan korang tengok2la citer-citer nih. Nak tadah kitab agama, sungguh payahla kan. Better kite carik sesuatu yang santai, menghiburkan, sekali gus memberi pengajaran dan ilmu yang bermakna.


Senarai-senarai islamic cartoon(sumber Youtube)>>klik kat gambar
















































0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP